Contactformulier
Heeft u een algemene vraag of opmerking? Of misschien wel een tip voor de gemeente? Geef het door via het contactformulier. Wij horen graag van u!
Wilt u een melding openbaar gebied maken, uw verhuizing doorgeven of een bepaalde aanvraag doen? Gebruik dan de zoekbalk om naar het juiste formulier te gaan. Heeft u een klacht over de gemeente? Gebruik dan het formulier op de pagina Klacht over de gemeente.
Wilt u een aanvraag doen of een ander officieel bericht aan de gemeente sturen en staat er geen apart formulier op de website? Gebruik dan het contactformulier.
Inwoner van Gouda? Log in met DigiD en uw persoonsgegevens zijn al ingevuld. Lees meer over DigiD.
Log in met eHerkenning en uw organisatiegegevens zijn al ingevuld. Lees meer over eHerkenning.
Klik op Contact opnemen en vul uw gegevens in.
Gebruik DigiD of eHerkenning als het belangrijk is dat wij precies weten wie u bent. Bijvoorbeeld als u een officiële aanvraag doet. Wij kunnen u dan ook veilig en persoonlijk antwoord geven door een bericht voor u klaar te zetten op Mijn Gouda. Of we sturen post naar uw officiële adres.
Vult u het contactformulier in zonder in te loggen? Dan vragen we in het formulier alleen om uw naam, woonplaats en e-mailadres. U ontvangt onze reactie dan op uw e-mailadres. Is het toch belangrijk dat wij precies weten wie u bent? Dan vragen we u per e-mail om met DigiD of eHerkenning in te loggen of om ons veilig extra gegevens of bijlagen te sturen.
Als u het contactformulier heeft ingevuld, kunt u voordat u het formulier verstuurt een pdf downloaden van het ingevulde formulier. Heeft u ingelogd met DigiD of eHerkenning? Dan kunt u deze pdf ook later nog opzoeken en downloaden via Mijn Gouda.
Nadat u het contactformulier heeft verstuurd, ontvangt u binnen een paar minuten een e-mail dat wij het formulier hebben ontvangen. In deze e-mail leest u het zaaknummer waaronder wij uw formulier hebben opgeslagen. Wilt u dit zaaknummer gebruiken als u ons belt of een bericht stuurt over het onderwerp uit het contactformulier? Wij kunnen u dan sneller helpen.
Geldt voor de behandeling van uw (aan)vraag dat wij wettelijk verplicht zijn om binnen een bepaalde tijd te reageren? Dan hangt de snelheid waarmee wij antwoorden af van de inhoud van uw formulier. Natuurlijk geven wij antwoord binnen de wettelijke periode die voor uw (aan)vraag geldt.
Op andere vragen die wij ontvangen, reageren wij binnen 5 werkdagen.