Mijn Gouda

Mijn Gouda is een beveiligde, persoonlijke online omgeving waar u uw lopende of afgehandelde zaken met de gemeente kunt zien. Het gaat alleen om zaken waarvoor u inlogt met DigiD of waarvoor u een ondertekend document verstuurt. Dit werkt net zoals uw MijnOverheid -omgeving, maar dan voor zaken (bijvoorbeeld aanvragen) die u bij gemeente Gouda doet.

Inloggen met DigiD of e-herkenning

Als u met uw DigiD inlogt op Mijn Gouda ziet u uw zaken (bijvoorbeeld aanvragen of meldingen) die u met uw DigiD hebt gedaan. Via deze omgeving kunt u berichten naar de gemeente sturen over openstaande zaken en de afhandeling volgen. Ook bedrijven kunnen inloggen op Mijn Gouda. Dit kan met een eHerkenning-account.

U hoeft natuurlijk niet voor alle zaken of aanvragen bij de gemeente in te loggen met DigiD. Op elke productpagina staat aangegeven op welke manier u de melding of aanvraag doet. Daarbij staat ook aangegeven of u daarbij wel of geen DigiD of eHerkenning nodig hebt.

Veilig kanaal

We gebruiken Mijn Gouda om veilig digitaal berichten over uw aanvragen en meldingen naar u te sturen. Vertrouwelijke informatie of documenten met uw gegevens sturen wij niet per e-mail, maar via Mijn Gouda. U krijgt dan wel een e-mail om u te laten weten dat er een nieuw bericht op uw Mijn Gouda-pagina staat. Na het inloggen met uw DigiD kunt u dit bericht lezen en wanneer nodig beantwoorden of downloaden. De zaken binnen Mijn Gouda worden door de gemeente voor een bepaalde tijd bewaard. De bewaartermijn is vastgelegd in de wet.

Zolang uw aanvraag of melding (wij noemen dit een zaak) loopt, kunt u via Mijn Gouda nieuwe informatie over de zaak toevoegen. Dit kan door een nieuw document erin te zetten of door een bericht naar de behandelend ambtenaar te sturen. Het bericht of document komt daardoor automatisch terecht bij de behandelend ambtenaar. De behandelaar van uw zaak kan er dan direct mee aan de slag.