Verloren of kapotte Rotterdampas

Bent u uw Rotterdampas verloren of is de pas kapot? Hieronder leest u wat u dan doet.

Laat uw pas blokkeren! Dit kan op verschillende manieren. Mail uw gegevens naar info@rotterdampas.nl en maak in uw mail duidelijk dat u uw pas wilt blokkeren. U kunt de pas ook blokkeren via ‘MijnPas’ op de website van de Rotterdampas. Heeft u een tegoed op uw pas? Bel direct met telefoonnummer (010) 498 46 66 om uw pas te blokkeren. Zo voorkomt u dat iemand anders uw tegoed kan uitgeven.

U kunt een vervangende pas bij de gemeente Gouda bestellen. Dat kost € 2,50. Bel hiervoor naar de gemeente via telefoonnummer 14 0182. De pas wordt binnen 5 werkdagen thuisgestuurd en de oude pas wordt geblokkeerd (als u dat nog niet heeft gedaan via info@rotterdampas.nl of (010) 498 46 66).

Een vervangende pas om direct mee te nemen is alleen te krijgen in de Rotterdampaswinkel in Rotterdam en kost € 5,-. Het adres van de Rotterdampaswinkel is Hoogstraat 110 (Centrale Bibliotheek) in Rotterdam.

Een vervangende pas voor een kind (tot en met 17 jaar) kan alleen door een ouder/verzorger worden gekocht. Dit geldt niet als u een studentenpas heeft.

Acties waar u al gebruik van heeft gemaakt, zijn van de vervangende pas afgeschreven.

Het kan altijd gebeuren dat de magneetstrip beschadigd is. Dan kunt u uw pas opsturen. Het adres staat op de achterkant van de pas. Vergeet niet uw naam en adres erbij te schrijven en de opmerking dat de pas kapot is. U kunt uw pas ook laten testen en vervangen als dit nodig blijkt te zijn. Het testen kan alleen in de Rotterdampaswinkel aan de Hoogstraat 110 (Centrale Bibliotheek) in Rotterdam. Controleer eerst of uw pas actief is op de website van de Rotterdampas. Het vervangen van een kapotte pas kost u niets.