Stempas kwijt of niet ontvangen (vervangende stempas)

Heeft u geen stempas ontvangen terwijl u er wel 1 zou moeten krijgen? Of bent u uw stempas kwijt? Vraag dan een nieuwe stempas aan bij de gemeente waar u op 15 september 2025 woonde. De stempassen worden verstuurd in de week van 6 oktober 2025.

DigiD Logo

Log in met DigiD en uw persoonsgegevens zijn al ingevuld. Lees meer over DigiD.

Aanvragen

U kunt een vervangende stempas online aanvragen via de knop bovenaan de pagina. U kunt deze pas tot uiterlijk  vrijdag 24 oktober 2025 online aanvragen. Wij sturen de vervangende stempas naar uw huisadres.  

Als het niet lukt om de vervangende stempas online aan te vragen, kunt u dit ook schriftelijk of mondeling doen. 

Schriftelijke aanvraag

Download het Verzoek vervangende stempas (pdf), vul het formulier in en zet uw handtekening.  

Stuur het formulier, met een kopie van uw identiteitsbewijs naar: 

Gemeente Gouda/Verkiezingen 
Postbus 1086 
2800 BB Gouda 

of per e-mail naar gemeente@gouda.nl 

Zorg ervoor dat de gemeente het formulier uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 heeft ontvangen. Wij sturen de vervangende stempas naar uw huisadres. 

Mondelinge aanvraag

U kunt tot uiterlijk dinsdag 28 oktober 2025 om 12.00 uur mondeling een vervangende stempas aanvragen bij de receptiebalie in het Huis van de Stad. 

Neem een geldig identiteitsbewijs mee. Wij printen de vervangende stempas en geven deze meteen aan u mee.