Terug naar het overzicht

Boa-blog 4: Ondersteuning bij het coronabewijs

Boa’s (buitengewoon opsporingsambtenaar) en toezichthouders doen belangrijk werk voor de stad. Elke dag weer. Boa’s zorgen ervoor dat alles soepel gaat. Zij zijn vaak als 1e bij een ongeval en hét aanspreekpunt voor de Gouwenaar. Boa’s maken dan ook heel wat mee. Via een serie blogs krijgt u een inkijkje in het bijzondere werk van onze boa’s. In deze nieuwe boa-blog vertellen de toezichthouders dat zij bij verschillende locaties zijn langs geweest om ondernemers te ondersteunen bij de controle van het coronatoegangsbewijs.

“We zijn bij het Groenhovenbad geweest voor een overleg over de controle van QR-codes. Wij hebben hier een prettig gesprek met de bedrijfsleider van het zwembad gehad. Hij had zelf een paar goede ideeën voor het gebruik van polsbandjes bedacht en wij waren het daar mee eens. De bedrijfsleider voorziet geen problemen, als hij denkt aan de doelgroep die het zwembad bezoekt.

Bij ons 1e bezoek aan Ballorig Gouda was de bedrijfsleider niet op de hoogte van het feit dat bezoekers in het horecagedeelte een coronatoegangsbewijs moeten laten zien. De bedrijfsleider was niet direct gemotiveerd om de controle uit te voeren maar na onze uitleg over eventuele valse concurrentie van andere cafés en restaurants, zijn de nodige voorzorgsmaatregelen genomen.

Het 1e gesprek met de leidinggevende van Jumpsquare was erg positief. We werden op een vrolijke manier ontvangen door de bedrijfsleider. Hij gaf aan nog niet onder de regeling te vallen. Wij hebben uitgelegd dat we overal kennis komen maken en alles uit willen leggen, zodat iedereen weet waar zij aan toe zijn. We vertelden dat overal waar horeca is, een controle op de QR-code moet plaatsvinden. De bedrijfsleider gaf aan dat hij het erg fijn vond dat we dit kwamen vertellen en dat we hem ook konden adviseren op welke manier hij dit het beste kon oplossen. Een week later zijn we teruggegaan om te kijken of het was gelukt en of hij nog tegen problemen was aangelopen. Ook dit werd erg positief opgevangen en alles was prima opgelost.”