Mijn Gouda

Mijn Gouda is een beveiligde, persoonlijke online omgeving waar u al uw lopende of afgehandelde zaken met de gemeente kunt zien. Daar vindt u de zaken zolang wij ze mogen bewaren volgens de wet. Het gaat alleen om zaken waarvoor u inlogt met DigiD of waarvoor u een ondertekend document verstuurt. Dit werkt net zoals uw MijnOverheid -omgeving, maar dan voor zaken (bijvoorbeeld aanvragen) die u bij de gemeente Gouda doet.

Mijn Gouda

Inloggen met DigiD of e-herkenning

Wanneer u met uw DigiD inlogt op https://mijn.gouda.nl/pip, ziet u al uw zaken (bijv. aanvragen of meldingen) die u met behulp van uw DigiD hebt aangevraagd. Via deze omgeving kunt u berichten naar de gemeente sturen over openstaande zaken en de afhandeling volgen. Ook bedrijven kunnen inloggen op Mijn Gouda. Dit kan met een eHerkenning account.

U hoeft natuurlijk niet voor alle zaken of aanvragen bij de gemeente in te loggen met DigiD. Wanneer u een simpele melding wilt doen of een vraag hebt, kunt u dat doen door hier een formulier voor in te vullen of door ons te bellen.

Veilig kanaal

We gebruiken Mijn Gouda om veilig digitaal berichten over uw aanvragen en meldingen naar u te kunnen sturen. Vertrouwelijke informatie of documenten met uw gegevens zullen wij niet per e-mail sturen, maar via Mijn Gouda aanbieden. U krijgt dan wel een e-mail om u te laten weten dat er een nieuw bericht op uw Mijn Gouda pagina staat. Na inloggen met DigiD kunt u dit bericht lezen en indien nodig beantwoorden of downloaden.

Zolang uw aanvraag of melding (wij noemen dit: zaak) loopt, kunt u via Mijn Gouda nieuwe informatie over de zaak toevoegen. Dit kan door een nieuw document erin te zetten of door een bericht naar de behandelend ambtenaar te sturen. Het bericht of document komt daardoor automatisch terecht bij de behandelend ambtenaar. De behandelaar van uw zaak kan er dan direct mee aan de slag.